15 Ağustos 2010 Pazar

Böğürtlen


Böğürtlen, gülgiller (Rosaceae) familyasının Rubus cinsini oluşturan familyasından insan sağlığında önemli rolleri olan organik asitler,mineraller ve vitaminler bakımından çok zengin bir bitki türlerinin ortak adı.

Eveeeet,vikipedide böyle bir bilgiden yararlandıktan sonra kişisel tecrübeme gelelim:

Neredeyse 1 saat önce tadına bakmak gibi bir hata yaptığımı düşünüyorum. Fayda neresinde bilmiyorum ama tadında olmadığı kesin. Böyle mor renkli ekşininde ekşisi bişey. Azıcık bile şeker tadı alamadım,yüzüm bin buruş! hoşnut kalmadım kısacası.. Babam aynı zamanda bunun frambuğaz olduğunu iddia ediyor. Yabancı adıymış güya.Hiç sanmıyorum:)

Bide,böğürtlen böğürtürmüş efenim,neden? Çok dikenli bi bitkiymiş içine biri girerse çıkana kadar böğürürmüş. Hahaha! :D

Yeri gelmişken belirtelim,çünkü yerken aklıma geldi;bu faydalı bitkizadenin bide şarkısı bulunmakta :

Ben senin böğürtlenli reçelin Meleğin, bebeğin, herşeyin.. Hobaaa :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder