14 Şubat 2011 Pazartesi

Bünyende var olduğunu bilmediğin şeyler

The Holiday filmini izlerken Kate Winslet'ın canlandırdığı Iris karakteri,Jaspera duyduğu ümitsiz aşktan dolayı çok güzel bir şekilde dile getiriyor hissettiklerini. Miles ile aralarında geçen şu diyalog beni çok derinden etkiledi açıkçası :
M:Niye iyi olmadığını bildiğim insanlar ilgimi çekiyor olabilir?
I:Galiba cevabı biliyorum. Çünkü yanıldığını umuyorsun ve her seferinde iyi olmadığını gösteren bir davranışına tanık olduğunda görmezden geliyorsun ve ne zaman sana doğru bir adım atarak seni şaşırtsa onun sana göre olmadığına dair şüphelerin yok oluyor. 

..ve konuşmanın ilerleyen dakikalarında Iris(Kate) şunları söylüyor:
Bir insanın alçalabileceği en alt seviyede olma hissini çok iyi anlıyorum. Bünyende var olduğunu bile bilmediğin şeylerin nasıl acıdığını biliyorum. Saçlarını da kestirsen,jimnastik salonuna da yazılsan,kız arkadaşlarınla kadeh kadeh şarap içsende her gece yatağına yattığında nerde yanlış yaptığına veya nasıl yapmış olabileceğine dair her detayı tek tek gözden geçiriyorsun. Ve o kısacık zaman diliminde nasıl mutlu olduğunu düşünebildiğini. …… Bütün bu olanlardan sonra bu olanlar ne kadar uzun sürerse sürsün yeni bir yere gidebilirsin, sonra başka insanlarla tanışırsın, ruhunun kırılmış parçaları tekrar bir araya gelir, ve en sonunda bu yaşadıklarını boşa harcadığın o yılları unutmaya başlarsın ve umarım günün birinde unutursun.

*NOT:Bu konuşmayı bulabilmek için evdeki dolap yığınını talan ettim,CDyi aradım ve konuşmanın olduğu kısmı bulana kadar öyle bir özveri harcadım ki,biline ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder