29 Ocak 2012 Pazar

Yolculuk Üstüne.

Ankara'dan evime ara ara yaptığım 3 saatlik yolculuklar benim için her ne kadar alışılmış bir durum olsa da, sevemiyorum otobüste öylece oturmayı. Kulaklarım ağrıyana kadar kulaklıkla müzik dinlemeler; eskiyi düşünmeler,nadir de olsa geleceğe dair hayaller. Ohooo. Neyse efenim, biz ailecek apar topar annanem hastalandığı için Balıkesir'e yola çıktık. 12 saatlik yol, boru mu. Yarım gün be yarım gün eder. Dedim ki Elif sen yandın guzum,nasıl biter bu yol dedim. Ama bitti. Şöyle bitti:
Lanet olası otobüs(Kent firmasını protesto ediyorum.) 1 buçuk saat kadar gecikmeli geldi,biz de göt kadar saçma salak bi otogarımız var zaten orda ayakta dikildik, gözüm zaten yemiyo 12 saati. Bekledikçe daral geldi anam. Neyse otobüsümüz sonunda teşrif etti. E düştük yola,daha yarım saat olmadı araba teklemeye başlamasın mı? Haydee. Ne mazotuymuş bilmiyorum işte bir şey doldurmuşlar o donuyomuş,yenisini mi koyuyolarmış pompa mı yapıyolarmış her ne yapıyolarsa bi dur bi sür derken ben artık sinirden uyumuşum. Hiç AŞTİye felan girdiğimizi hatırlamıyorum yani. Eskişehir'e doğru bir yerlerde uyandım. Memleket Türkiye değil sanırsın Sibirya. Mübarek öyle soğuk mu olur allasen -20 küsürlerdeydi yeminlen. Eskişehir'de afedersiniz ihtiyaç molası için ineyim dedim,molanın zaten yarısını tuvalet yolunda harcadım. Yer maşallah buz pisti,kay kayabildiğin kadar yani. Neyse işte Bursa'ya geldik,kar seyrekleşti.12 saatlik yol oldu mu sana 15 saat ama 1 buçuk yıldır gitmediğim için,özlemişim yinede. Balıkesir'e yaklaşınca,sandım ki güney sahillerinde yaz mevsimindeyiz. Sıcacık len. Kar desen yok, hava böyle yumuşacık felan. Ora sanki ayrı bi ülke, Türkiye'de yolları kapayan,uçak seferlerini erteleten Sibirya soğuğu oraya hiç vurmamış ne hassa. Yazın nem gittiğiniz için burnunuzdan getirir,sağolsun kış mevsimi Balkes'te yerli yerinde. Güzel yani hıhı. 5 gün felan ordaydım,hava gayet iyiydi. 1-2 gün de yağmur yağdı,kar mar görmedim ben. 
Dönerken yine aynı terane, Eskişehirle olay başlıyo. Bu kez zaten feci kar yağışı vardı,Ankara felan Kutup bölgesiydi yani. Yok öyle kar felan. Valla. Ama 12 saatte gelebildik şükür, bu kadar Pollyanna olabiliyorum ben napiiim?
Neyse ki evime geldim, vallahi insanın evi gibisi yok. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder